جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
آیین بازگشایی و آغاز سال تحصیلی در دبیرستان انقلاب و فضیلت شهرستان اهواز

حوزه/ مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ زرهی حضرت حجت(عج) گفت: نوجوانی و جوانی یک فرصت است که باید قدر این فرصت‌ها را دانست و در این فرصت خود را به معنویت نزدیک کنیم که معنویت در موفقیت و رسیدن به مراتب بالاتر مؤثر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، آیین بازگشایی و آغاز سال تحصیلی در دبیرستان انقلاب و فضیلت شهرستان اهواز زیر نظر حوزه علمیه با حضور مسئولان آموزش و پرورش، مدیر، معلمین، پاسدار جواد شمسی و حجت الاسلام طباطبایی فرمانده و مسئول نمایندگی ولی فقیه تیپ زرهی حضرت حجت(عج) نیروی زمینی سپاه برگزار شد.

این مراسم نخست با قرائت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد و در ادامه حجت الاسلام سیدعبدالطیف طباطبایی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ زرهی حضرت حجت(عج) با تبریک اعیاد ماه ربیع و گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، خاطرنشان کرد: توجه به فراگیری علم و دانش یکی از مقوله‌هایی است که مورد تاکید پیامبر اسلام (ص) و ائمه معصومین علیهم السلام است.

وی با اشاره به کلام گوهربار پیامبراکرم(ص) که فرمودند طلب علم بر هر مرد و زن مسلمان واجب است، افزود: بنا به فرموده حضرت امیرالمؤمنین(ع) قدر دانش انسان افزون‌تر شود ارزش وجودی او بیشتر می‌شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ زرهی حضرت حجت(عج) خاطرنشان کرد: آیا هر علمی ارزش وجودی انسان را بیشتر می‌کند یا نه؟ افزود: به تعبیر مولا علی علیه السلام که فرمود آن علمی که در آن فهمی نباشد فایده‌ای ندارد.

حجت الاسلام طباطبایی افزود: خواندن بی‌تدبر و اندیشه بی فایده است همان طوری که عبادتی که در آن تفکر و اندیشه نباشد بی‌فایده است. با توجه به فرمایش حضرت رسول (ص) که فرمودند کسی که در حال طلب علم از خانه بیرون رود هزار فرشته در حالی که برای او آمرزش می‌طلبند او را همراهی و مشایعت می‌کنند.

وی چهار توصیه به دانش آموزان داشت و گفت: "احترام به والدین"، "احترام به معلمین، "توجه به امکانات بیت المال" و "توجه به قرآن و تلاوت قرآن" این توصیه های مهم و لازم الاجرا هستند. شما عزیزان دانش آموز آینده سازان این انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستید.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ زرهی حضرت حجت(عج) با اشاره به هفته دفاع مقدس و نقش بسیار مهم دانش آموزان در این مقطع مهم، ادامه داد: ملت ایران در دوران دفاع مقدس ۲۳۰ هزار شهید را تقدیم به این نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کردند که ۲۰ درصد آنها شهدای دانش‌آموز بودند.

حجت الاسلام طباطبایی خطاب به دانش آموزان تأکید کرد: نگویید سن ما کم است بلکه شهدای عزیز نوجوانی از جمله شهید بهنام محمدی نوجوان۱۳ساله خرمشهری و شهید حسین فهمیده نوجوان ۱۳ساله که امام راحل عظیم الشان درخصوص او فرمودند رهبر ما آن طفل ۱۳ ساله است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صدها زبان و قلم ما بزرگتر است با نارنجک خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم کرد و شربت شهادت را نوشید.

وی ادامه داد: نوجوانی و جوانی یک فرصت است که باید قدر این فرصت‌ها را دانست و در این فرصت خود را به معنویت نزدیک کنیم که معنویت در موفقیت و رسیدن به مراتب بالاتر موثر می‌باشد.

گفتنی است، این مدارس زیر نظر آموزش و پرورش ناحیه ۳ شهرستان اهواز می‌باشد و تحت حمایت حوزه علمیه استان خوزستان فعالیت های درسی و تربیتی انجام می دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha